logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۸
[ شناسه خبر : ۴۰۶۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون آموزش و پرورش استان زنجان مطرح کرد:

فعالیت ۴۷۶ مرکز پیش‌دبستانی در استان زنجان

فعالیت-۴۷۶-مرکز-پیش‌دبستانی-در-استان-زنجان-
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 476 مرکز پیش‌دبستانی دارای مجوز رسمی از سازمان تعلیم و تربیت کودک استان زنجان فعال است.

حسین قاسمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه ثبت‌نام در مراکز پیش‌دبستانی در سنین قبل از مدرسه بهترین گزینه است، تا به این شکل با محیط مدرسه آشنا شده و مهارت‌های اجتماعی خود را تقویت کنند، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید ۱۴ هزار نفر ثبت‌نام کرده و مشغول به تحصیل شوند.

بیشتر بخوانید

 وی افزود: دانش‌آموزانی که برای سال آینده مشمول ثبت‌نام در کلاس‌های پیش‌دبستانی دو خواهند بود ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر هستند و معمولاً ۶۰ تا ۷۰ درصد این نوآموزان در مراکز کودک‌ستان‌ها ثبت‌نام می‌کنند.

 معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تحصیل کودکان مناطق محروم عنوان کرد: انتظار می‌رود 2 هزار و ۵۰۰ نوآموز مناطق محروم و روستایی چهار یا پنج سال تمام، در مدارس چند پایه روستایی به طور رایگان و تحت بسته حمایتی مشغول به تحصیل شوند.

 وی ادامه داد: گروه سنی «کودکستان دوره اول» صفر تا سه سال، گروه «کودکستان دوره دوم» شامل پیش یک یعنی چهار سال تمام و پیش دو، پنج سال تمام است.

 قاسمی با اشاره به اینکه آموزش الفبا و حروف کاملاً ممنوع است، ابراز کرد: تمامی مربیان واحد تدریس و کار دارند و الفبا را آموزش نمی‌دهند، نوآموزان باید از لحاظ روانی، تربیت‌اجتماعی آماده شوند و بیاموزند چگونه رنگ‌آمیزی کنند و اعداد و رنگ‌ها را بشناسند.

 وی خاطرنشان کرد: فعالیت کودکستان‌ها نیز آغاز شده و از یکم مهر ماه سال تحصیلی جدید شروع می‌شود و امید است سالی مطلوب برای نوآموزان باشد.  

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر